Prodaja poduzeća je ozbiljna stvar koja traži dugoročno planiranje i duboko razmišljanje. Kako bismo pomogli u donošenju takve odluke, u ovom članku o prodaji poduzeća pisati ćemo o tome zašto prodati poduzeće. Postoje različiti razlozi zbog kojih neki poduzetnik želi prodati poduzeće. U prvome članku smo objasnili kada prodati poduzeće, dok ćemo u ovom objasniti zašto prodati poduzeće.
Poduzeće više ne može samostalno rasti
Često se događa da poduzeće s postojećim kapitalom i ljudima dođe do svog maksimuma. U tom trenutku je jednostavno potrebno prepoznati da je za daljnji rast poduzeća potreban strateški partner koji može dići poduzeće na novu razinu. To ne znači da je nužno prodati cijelo poduzeće, ali prodajom dijela poduzeća, poduzeću će se omogućiti daljnji rast i razvoj. Ovdje je jako važno znati svoje kapacitete i priznati sami sebi da ste dosegli svoj maximum.
Želite promijeniti životni stil, a upravljanje poduzećem se ne uklapa u sliku
Narodna poslovica kaže da ne možete imati i ovce i novce. To je gotovo uvijek točno, ali u slučaju prodaje poduzeća nije. Kada prodajete poduzeće, moguće je imati i ovce i novce. To se može postići tako da dio vlasništva izlistate na burzu, na način da za poduzeće koje je dioničko društvo prodate značajan udio vlastitih dionica putem javne ponude dionica. Na taj načini ćete dobiti novac od prodaje vaših dionica poduzeća. Ukoliko zadržite dio dionica, zadržati ćete i dio vlasništva. S dobivenim novcem možete se ponašati kao u filmovima: igrati golf cijeli dan. Iako je ovo odličan način da prodate dio poduzeća i ostavite dio vlasništva, ostaje rizik kako će poduzeće poslovati u budućnosti.
Posao vas je nadrastao, promijenile su se tehnologije i ljudi
Svijet se mijenja i razvija. Često tehnologija i razvoj prerastu inicijalne kapaciteta osnivača. U trenutku kada ste na sastanku i shvatite da je većina kolega 20 i više godina mlađa od Vas, a tema o kojoj se razgovara je nešto s čime ste samo djelomično upoznati, obično je vrijeme da trebate ili otići u mirovinu ili prodati svoj udio u poduzeću. Svemu lijepom jednom dođe kraj, tako je i s radom u bilo kojem poduzeću.
Promijenio se svijet
Poslovi se mijenjaju. Jedan od vrlo unosnih poslova u RH je bio posao mjenjačnica. Dolaskom eura, potreba za tom uslugom značajno je pala. Sličan posao je i posao s videotekama. Dolaskom modernih tehnologija, videoteke su postale nepotrebne. To je jednostavno priroda svijeta. Mijenja se. Kada se svijet zbog nekoga razloga promjeni, vrijeme je i da se vi promijenite sa svijetom. Tada je i prodaja poduzeća nešto za promisliti.
Dobar razlog za prodaju poduzeća može biti i činjenica da je poduzeće profitabilno i da ga možete prodati, ali to je samo tehnički razlog. Pravi razlog za prodaju poduzeća mora doći iz objektivnih razloga.
Ukoliko i Vi razmišljate o prodaji, a ne znate od kud krenuti, rado ćemo Vam pomoći. Slobodno nam se obratite na Escont Partners – Kontakt.
Ako želite znati vrijednost poduzeća, Escont Partners ima ovlaštene procjenitelje od strane Hrvatskog Društva Procjenitelja, koji Vam mogu pomoći u procjeni vrijednosti poduzeća.